Succesvolle beurs: 5 best practices

Best practices voor een succesvolle beurs | Black Reindeer Productions

Een succesvolle beurs, wie wil dat niet? Met jouw bedrijf naar een vakbeurs gaan is een geweldige kans om nieuwe klanten te ontmoeten, jouw bedrijf te promoten en verkoop te stimuleren. Goede voorbereiding is het halve werk. Het feit dat jij ons artikel leest geeft al wel aan dat jij jouw beursdeelname serieus neemt. Lees snel verder voor vijf best practices voor een succesvolle beurs.

Een succesvolle beurs vraag om duidelijke doelen

We hebben het al vaker gezegd. Stel áltijd duidelijke doelen, voordat je naar een beurs gaat. Wil jij bijvoorbeeld nieuwe klanten aantrekken, jouw imago versterken of juist nieuwe producten promoten? Doelen zijn niet alleen bepalend voor jouw beursaanpak. Ook voor hoe jouw beursstand eruit komt te zien. Bijvoorbeeld met een extra afgesloten ruimte, een bar of veel presentatiezuilen. Het gaat erom dat wanneer een bezoeker langs jouw stand loopt, hij onmiddellijk ziet wat de sterke punten van jouw product zijn.

Ontwerp een aantrekkelijke stand

Jouw beursstand is een verlengstuk van jouw bedrijf. Het is als het ware een etalage en moet zo ingericht zijn dat het de aandacht trekt van de beursbezoeker. Uiteraard betekent dit ook dat het ontwerp consistent moet zijn met jouw huisstijl. Naast aantrekkingskracht is een comfortabele ruimte met zitgelegenheid, productmonsters en informatiefolders belangrijk.

Promoot jouw beursdeelname

Jouw doelgroep komt niet vanzelf. Het promoten van jouw deelname is de sleutel tot het aantrekken van bezoekers en het genereren van leads: een succesvolle beurs. Er zijn veel verschillende kanalen die jij kunt inzetten om reclame te maken. Denk bijvoorbeeld aan jouw website, social media, persberichten, e-mailuitnodigingen en flyers.

Maak van jouw beursdeelname een succes: stel doelen, ontwerp een aantrekkelijke stand, promoot je deelname, plan activiteiten en volg leads op.

Plan activiteiten, trek bezoekers en krijg een succesvolle beurs

Ook op jouw beursstand kun je veel doen om bezoekers te trekken. Plan hiervoor interactieve activiteiten die bezoekers aanzetten om langs te komen bij jouw stand. Denk bijvoorbeeld aan productdemonstraties, wedstrijden of videopresentaties. Zorg er wel altijd voor dat deze activiteiten relevant zijn voor jouw doelgroep én dat jouw boodschap helder is.

Volg leads op

“Het succes van een beurs begint pas naderhand.” Wat dat precies betekent? Het daadwerkelijk opvolgen van leads om klanten van ze te maken, zodra de beurs voorbij is. Als dat lukt heb je écht een succesvolle beurs. Contactgegevens kun je op verschillende manieren verzamelen. Visitekaartjes, registratieformulieren of badgescans. Stuur een bedankmail of doe een voorstel!

Meer lezen?

Black Reindeer is een zusterbedrijf van The Inside. Samen hebben we jaren aan ervaring in standbouw. Al onze kennis hebben we gebundeld in interessante artikelen. Je vindt ze in onze kennisbank. Of lees het artikel hieronder!

Kiezen voor een beurs, standoppervlakte en standlocatie. Hoe doe ik dat?

Kiezen voor een beurs, standoppervlakte en standlocatie. Hoe doe ik dat?

Ga jij voor het eerst naar een vakbeurs? Ben je druk bezig met uitvinden waar je moet beginnen? Bij ons ben je aan het juiste adres.

Lees verder…

Jouw beursdeelname ook tot een succes maken? Daar helpen we graag bij!

Gepubliceerd op:

Categorie: Beursdeelname

Jouw beursdeelname ook tot een succes maken? Daar helpen we graag bij!