Maak impact met krachtige visuals

Maak impact met krachtige visuals

Gepubliceerd op:

Categorie:

Met een krachtige visual presenteer jij jouw bedrijf of merk zo dat bezoekers van een beurs in één oogopslag zien wie jij bent, wat jouw product is en hoe jouw doelgroep daar voordeel aan heeft. Een krachtige visual is een ontzettend belangrijk presentatie element. Lukt het jou niet om jouw bedrijf of merk duidelijk neer te zetten, dan is de kans groot dat bezoekers aan jouw stand voorbij gaan.

We zetten voor jouw een aantal zaken onder elkaar om te overwegen wanneer je aan de slag gaat met het maken van krachtige visuals. Zo weet je zeker dat bezoekers zich niet afvragen wat jou bedrijf nou eigenlijk doet.

Kies één boodschap

Jouw boodschap overbrengen moet snel gebeuren. Voor je het weet ben je de aandacht verloren of zijn bezoekers al voorbij gelopen. Wist je bijvoorbeeld dat voorbijgangers slechts vier seconden nodig hebben om een stuk van drie meter te passeren. Dat betekent: de inhoud van een krachtige visual moet kort genoeg zijn om onmiddellijk gelezen te worden. Ga uit van ongeveer 6 woorden op 1 regel.

Kies een krachtige boodschap

Zowel de gekozen afbeeldingen als woorden moeten een sterke – liefst positieve – emotie oproepen. Bezoekers moeten op z’n minst verleid worden om jouw stand binnen te stappen. Speel in op specifieke pijnpunten van jouw doelmarkt én bied de oplossing. Bovendien is een actieve zinsopbouw overtuigender dan een passieve.

Optimale zichtbaarheid

Over het algemeen kun je stellen dat visuals in drie verschillende categorieën vallen. Afbeeldingen die al van een grotere afstand mensen trekken, afbeeldingen die bedoeld zijn om zichtbaar te zijn vanaf ongeveer 10 meter en afbeeldingen om van dichtbij te bekijken.

Tip: de meeste mensen kijken niet lager dan heuphoogte. Zorg dus dat jouw boodschap op een aantrekkelijke hoogte hangt. Houdt ook rekening met visuals die geblokkeerd worden door standpersoneel. Kies er dan bijvoorbeeld voor om afbeeldingen hoger of op een andere plek te plaatsen. Een logo wordt vaak op ooghoogte geplaatst.

Onze ontwerpers hebben jaren ervaring met het ontwerpen van krachtige visuals. Ze helpen jou graag!

Maak impact met kleur

Onze ogen kunnen kleur razendsnel onderscheiden. Kies daarom voor kleuren die een scherp contrast met elkaar vormen. Dit bevordert onder andere de leesbaarheid van tekst. Realiseer je dat je kleuren op twee manieren kunt inzetten; contrasterend en complementair. Visuals met contrasterende kleuren vestigen de aandacht op een nieuw product. Visuals met complementaire kleuren zorgen voor een sterke merkuitstraling.

Ongebruikelijke vormen

Rechthoekige en vierkante visuals kennen we allemaal. Probeer juist op te vallen door gebruik te maken van speelse vormen. Een goed uitgangspunt is de vorm van jouw logo. Heb je een logo met een ovale vorm, pas deze vorm dan ook (subtiel) toe in afbeeldingen of andere elementen. Voeg op deze manier wat onverwachts toe en ontwerp een krachtige visual!

Opvallende beweging

Videowalls en LED-displays zijn de norm en bieden talloze manieren om innovatieve bewegende content onder de aandacht te brengen. Om nog meer beweging in jouw stand te creëren kun je elementen zelf ook laten draaien. Denk bijvoorbeeld aan een draaiend logo. Zorg zo voor een onverwacht element in een zee van narrowcasting.

Consistente uitingen

Onthoud dat jouw beursstand niet op zichzelf staat. Het is een verlengstuk van jouw merk, jouw bedrijf. Zorg er daarom voor dat jouw visuals, brochures en andere elementen aansluiten bij de rest van jouw organisatie. Maak daarom altijd gebruik van het huisstijlhandboek van jouw bedrijf.

Gebruik de juiste materialen voor jouw krachtige visual

Niets verkort de levensduur van jouw beursstand meer als het gebruik van dunne of kwalitatief mindere materialen. Aan de andere kant van de medaille wil je niet investeren in duur materiaal als je onderdelen slechts een enkele keer gebruikt. Kijk daarom altijd naar jouw beursplanning: welke onderdelen ga je vaker gebruiken en welke minder vaak? Zo kun je een keuze maken in welke onderdelen langer mee moeten gaan.

Meer lezen?

Black Reindeer is een zusterbedrijf van The Inside. Samen hebben we jaren aan ervaring in standbouw. Al onze kennis hebben we gebundeld in interessante artikelen. Je vindt ze in onze kennisbank. Of lees het artikel hieronder!

Top 5 beste practices voor een succesvolle beurs

Succesvolle beurs: 5 best practices

Met jouw bedrijf naar een vakbeurs gaan is een geweldige kans om nieuwe klanten te ontmoeten, jouw bedrijf te promoten en verkoop te stimuleren. Goede voorbereiding is het halve werk.

Lees verder…